Bloggintresserade

söndag 12 augusti 2012

"hä finns inge bättre!"

Igår kväll tog jag flugspöt och åkte till Bollnäs strömmarna eftersom det inte blir någon resa norrut iår. För mig var det bara ett måste att få drilla en harr även iår. Det var ett tag sen sist jag blötte en fluga i dom strömmarna, men förväntningarna på drömfiske hade jag inte. Siktet var inställt på Klumpströmmens övre, samt nedre strömsträcka.

Skönt att få drilla även iår!

"Klumpens" övre, otroligt fin flugsträcka!

Tog bilen ner till nedre sträckan, även den otroligt fin trots att det ligger en sommarstuga mittemot. Knallade upp en bit och fiskade mig nedströmms till mörkret la sig helt.

Även här "nöp" det på några stycken.

Synd att inte snittvikten är större, samt att fiskevårdsföreningen inte gjort sträckan till ett "No Kill "vatten.

Samtliga harrar (7-8 st C&R) togs på guldribbat haröra.
Jag måste få citera Sven-Erik Lodh klassiska uttryck:
"hä finns inge bättre!"
// Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar