Bloggintresserade

torsdag 1 november 2012

Trollingspö till rätt pris

Har kollat efter ett trollingspö med ringar som reserv då minusgraderna korkar igen inlinespöt.
Hittade Patriot Corestick på nätet till en mycket vettig peng.
Spöt är enligt en del googlande på nätet tillverkat på samma fabrik som Shakespeares Ugly Stick men prislappen ligger långt under dessa.
Testade spöt under helgens fiske och det fick bekänna färg direkt då dagens 2 största drillades.
Spöt uppfattas som mjukare när man är van vid Daiwa/BIOS kromade inline Dipsy Diver 9 fotare men kan jämföras med djupriggspöna i samma serie. Det finns mycket rygg så även östersjölaxarna går att tämjas med denna klinga och finishen går det inte heller att klaga på.
Jag valde ett 8 fots spö 15-40 lb just för att kunna fiska med spöparavaner.
Ett perfekt spö till gäddtrolling i mina ögon.
//Håkan

4 kommentarer:

  1. Har du kollat Ron Thompson Baltic Salmon som finns på regalmarin.se?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. SG baltic salomon?
      Kostar 6-700:- styck.
      RT Salmonizer för 249:- håller definitift inte samma kvalité Enligt Mig.
      RT Hardcore 350:-
      Dessa corestick betalade jag 2300:- för 10st inklusive frakt.
      //Håkan
      Så ska det vara

      Radera
  3. Är det tvådelade spön där ena delen är ca 1dm kortare än den andra?

    Beställde själv några uglystick i budgetversion men verkar väldigt reko.

    Bra mycket vettigare än RT Salmonizer som jag bara har som reservspö nu.

    betalade nå liknande och minst lika bra som mina betydligt dyrare ugglisar :)

    /Tybling

    SvaraRadera