Bloggintresserade

tisdag 6 juli 2010

När Guldet blev till Sand!

Hej allihop!

När Håkan och jag startade upp denna blogg var det naturligtvis för att vi vill dela med oss av våra fiskeupplevelser. Ge tips, idéer samt informera om allt möjligt inom området fiske. Vi tog tidigt beslutet att det skulle vara en renodlad fiske blogg utan massa annat trams, som tex. personliga påhopp. Visst är sånt roligt också med glimten i ögat, men inte på våran blogg. Ska man ge ett påhopp så får man gärna göra det då under kommentarer till inslagen. Nu gjorde jag ett litet undantag på slutet i det förra inslaget. Jag kunde inte låta bli! Det efter att ha granskat vårens samt sommarens inslag hos en av våra konkurrenters blogg (deras blogg är välbesökt av mig, och jag gillar den) så kan jag konstatera att jag har befogenhet till ett inslag i ämnet.

Jag kallar det payback!

Först glömmer de paravanerna i bilen, viktiga vitala delar för att bedriva fiske. Visst har vi glömt dyvikan en gång, men den sattes snabbt på plats igen. Men att glömma paravanerna är nog lite värre. Läser man om oss i deras inlägg märker man att vi ofta sitter fast i botten. Nu fanns det vittnen som såg att det berörda teamet gick fast med minst 3st. spön samtidigt i lördags. Den källan är säker, det kanske kommer bildbevis på det senare. Sen dyker de inte upp på prisutdelningen, för att de hade bråttom hem den här gången.
Tror jag det!

Mannen som gav ordet "besvikelse" ett ansikte! Klicka på bilden för förstoring.

Ursäkter behövs inte. Fiske är fiske! Det händer alla att ett misslyckande kommer, speciellt nu när favorit trycket tydligen var för stort. Det kanske är läge att byta t-shirt snart?

Som ni märker så har jag valt att inte nämna några namn i detta inslag!

Nu ska vi göra allt för att ha er bakom oss till höstens Mieko cup, kanske jag måste bryta avtalet med Håkan då också. : )

// Mats ( med glimten i ögat!) .

6 kommentarer:

  1. Jag kan tala om att det är Peter Nilsson-H.O vinnare 2009 (1:a Varpen,5:a Marmen,1:a Mållången),12-timmars segrare 2010 , Storsjötrolling 2:a och 6:a , FFA Lake Tour vinnare i Yxningen,3:a och 6:a i Fryken,3:a Miekocupen,5 segrar på Bergviken m.m m.m :) :) :) med glimten i ögat , yeeeaah!
    Och det är bara hälften besvikelse resten är värmeslag , hahaha !!! Å va då payback , grattis till en imponerande 8:e plats :)Och kommer vi bakom er i miekocupen då lägger jag nog ner trollingen :) Ha de så gött nu ska vi upp till storsjön och tampas me de stora hajarna LJUSNE JPM // Peter !!!P.s dom vittnena skulle jag vilja se för det var bara 2 spön haha !!!

    SvaraRadera
  2. såg på jpm s blogg att nilson var "red forever" vad menar han med det? är han smygmedlem i erat team? han har ju röda tröjor på sig jämt annars.... kul bild på nilsson annars hahahahahahaha

    SvaraRadera
  3. hehe fy fan vilken skön bild där kan man lätt se hur ett så tungt namn som ljusne jpm fick bita i det sura äpplet åmen efter denna tävling så är dom inte längre mina idoler håller hellre på ett lag som erat team röd för ni verkar ju veta vad gäddfiske går ut vore jpm mitt team så hadde jag nog lämmnat platsen på warpen till nått annat ream som står på reserv ;)

    SvaraRadera
  4. En bild säger mer än tusen ord... :-)
    Många med mig är nog förvånade över deras insats. Vad hände?

    SvaraRadera
  5. RedForever är ett sedan länge använt namn om man är LIVERPOOL supporter . Röd såg att jag är det så eftersom dom ville vara som sina idoler så antog självklart namnet Röd i sin desperata jakt på att vara som oss :) !Tråkigt att se att vi förlorat ett av våra fans men riktiga fans stöttar även i motgång och någon j...vla medgångs supporter vill vi inte ha :) så då kan han lika gärna stötta röd , det behöver dom . Grattis Röd till eran första supporter :) :) :)"med glimten i ögat" !!!Ps ! På stavningen så kan man förmoda att (han,hon) inte är över 10 år men själv så tippar jag på att det är TestfiskarErik :) LJUSNE JPM//Peter !!!

    SvaraRadera
  6. Visst är ni duktig att fiska, men nu hade jag ju öppet mål. Jag var bara tvungen att skjuta!
    Skitfiske på er, och visa Jämtarna vart skåpet ska stå! // Mats.

    SvaraRadera