Bloggintresserade

söndag 31 oktober 2010

Öringsträff blev gäddrace - Bilder!

Här kommer lite bilder från gårdagens lilla träff på Bergviken.


Dubbel hugg på djup riggarna direkt på morgonen. Släplängd 75 samt 6 fot!!!


Håkan, en glad durk slav i ny båt med matchade overall.

Kapten för dagen i egen båt, äntligen infiskad! Det tog tid efter allt elände.

Ett par randiga riddare ville också smaka på bomber.

Dagens största. Ingen fisk vägdes eller mättes, utan släpptes försiktigt tillbaks.

Efter jag släppt av Håkan i Vannsätter ( hade bråtom hem ) så tog jag följe efter Myggan ( Light Lake ) och Tobbe ( HMK ) som fiskade tillsammans, samt efter Krille ( Light Lake ) som för dagen fiskade själv i sin båt. Vi åkte in till Skogvikens båtplats och hade lite "after fish" med korvgrillning ( tack för korvarna ) samt naturligtvis de obligatoriska berättelserna om alla tappade stor öringar.

Håller vädret i sig så blir det säkert en tur med tafs och regälare wobblers nästa helg, vi kanske ses!!!

// Mats.

6 kommentarer:

  1. Det heter bråttom , inte bråtom :). Sen så heter det rejälare , inte regälare , :) :) :) // Konstapel Nilsson

    SvaraRadera
  2. Förlåt, hade lite bråtom när jag skrev. : )

    SvaraRadera
  3. Ursäkten godtages :)Men var inte så snab :) i fortsättningen // Peter

    SvaraRadera
  4. Undrar om ett namnbyte är förestående .....
    GUL Båt ?

    SvaraRadera
  5. Ett namn byte är inte aktuellt. Inte heller färg byte på min båt, eftersom "hon" är färgsatt som bandy laget i mitt hjärta!
    // Mats.

    SvaraRadera