Bloggintresserade

fredag 9 oktober 2009

Rapport från Hemlivesi



Min bror, Staffan som knappt fiskat något under 10 års tid verkar ha fått en ny tändning.
Jag och brorsan fiskade i stort sett jämt fram till att farsgubben gick bort för 10 år sedan.(förresten så var det väl farsgubbens förtjänst att man blev så pass fisketokig som man är).
Bror min som i stort sett blev arbetsnarkoman slutade fiska helt under denna period medans en annan fiskade ännu mer.
Hursomhelst så har brorsan aviserat att han testat en del gamla ställen nu i höst, dels havsöring på beprövade ställen med fisk att rapportera om.
Igår tog han vår gemensama aluminium båt och gjorde ett försök på ljusnans öringar. Resultatet var under nån timmes fiske 4 tappade varav en finare pjäs.


Men ringrostigheten verkar släppa.
Idag besökte han och sambon Alexandra "vår" skogspärla som vi upptäckte för ett 20-tal år sedan för att testa gäddorna där.
Det var i denna sjö som jag brände den stora som jag skrev om i "Tappat Monster".
Ett 15-tal gäddor fick dom ihop med många fina kring 4-7kg med en topp på ca9 pannor. Tyvärr fick den största plikta med livet, men den ska i alla fall ätas då Alexandra tycker att gädda är en underbar matfisk.

Kärlek vid första ögonkastet

Jag hoppas att fiskefebern är här för att stanna som den en gång var hos Brorsan och att det blir många gemensamma fisketimmar i framtiden//Håkan

1 kommentar:

  1. Oh, förstår exakt din kärlek till fru gädda :)
    Kul att se att det inte bara är jag som hyser känslor till denna underbara guds skapelse!

    SvaraRadera