Bloggintresserade

torsdag 22 juli 2010

Semesterfiske!

I går gjorde vi det igen. På semestern har Robban och jag har de senaste åren som en liten tradition åkt ut på ett av våra hemma vatten och fiskat oss igenom natten. Vi tog Robbans båt eftersom min fortfarande står i försäkringsbolagets klor, men det är en annan historia. Vid 20.30 tiden lämnade vi landbacken och riktade först in oss på gädda. När sista spöt (efter insättning av grejorna) satt i hållaren så böjde sig Robbans spö i en fin båge, och strax efter mitt.

Genast förstog vi att Robbans var större en min. Några gäddor till drillades men även en och annan gös.

Robban hade även ett till rejält hugg samt att han fick hålla en fisk han inte tog en meter på som efter 2o tals sekunder senare släppte. Synd, det syntes att det var en riktigt tung fisk!


Vid 23 tiden började det och blåsa riktigt rejält då vi även ändrade taktik och gick mer riktat på gös. Efter att ha guppat runt i ett par timmar och några gösar och abborrar senare, så tog vi beslutet att söka lä de sista timmarna fiskandes hemåt. Det kom bara upp små gös denna blåsiga kväll, så självklart returnerades all fisk. Vid 02.50 trailades båten upp igen och sängen väntade hemma. Men jag tror att Robban ringer snart igen och vill ha revansch på den tappade.

// Mats.

1 kommentar:

  1. Bergviken?

    Får passa på att gratulera Robban till årets första över 60cm då :)

    Intressant med grön-svart tomic som fiskar både abborre och gös. Det förklarar varför jag har en likadan i påsen i köket som det står "Robban Tröja" skrivet på :)

    Gött att ni fiskar på och inte tar semester som andra :)

    SvaraRadera