Bloggintresserade

söndag 14 november 2010

Nära nu!

I dag var det dagen som vi vanligtvis brukar har premiär på ismete. Vi vet att 14 dagar in i november brukar det alltid finnas is att fiska på.


Ibland händer det att det tar längre tid, som i fjol. Men det tillhör undantagen. Vi har även varit ut i oktober vissa år, men 14 dagar in i november brukar vara stupsäkert. Det måste tilläggas att isen inte var den bästa, men att med försiktighet går det att fiska. Nu blev det ingen premiär idag, utan vi siktar in oss på nästa söndag.


Uppskattningsvis var isen 5-6 cm tjock, väldigt mjuk efter mildväder och allt regnande som var på fredagen. Nu gör vi ordning på grejorna till veckan och förhoppningsvis kommer premiären ut på bloggen på söndag.

Sen var det det här med mört. Det brukar var svårt att få tag på när första isen ligger. Det vore bra om ni som säljer mört och läser detta, eller ni som vet av någon som vill sälja mört denna säsong hör av er till mig. Då skulle jag kunna sammanställa en lista med namn och tele nr till alla mört försäljare som hör av sig.

Ni kan lägga in en kommentar här på bloggen eller ringa mig (gärna kvällstid,efter 17.00) på 070-53 33 126. Jag tror vi begränsar oss inom Söderhamn samt Bollnäs kommun, eller? Jag har mina säkra kort och dessa lägger jag ut till veckan, sen uppdatera jag eftersom det trillar in någon ny.

// Mats.

5 kommentarer:

  1. Hojt . Tyvärr säljer jag inte mört , men på min blogg har jag fått kommentarer av en taskmört men jag tror gäddorna ratar den . Dom vill ju ha färsk och inte sur mört , haha :):) Skojade bara , nu får man nog fan för det med , haha . Skitfiske på er .PS ! det heter uppdaterar jag //Konstapel Nilsson

    SvaraRadera
  2. Jag och farsan var och ismetetade lite idag, och vi var och metade i söderhamnsån för att komma över lite mört med kropp på. Så passa på att åka dit och dra upp några innan isen lägger sig där, det är en helt annan storlek på dom! Så har du möjlighet att ta dig dit så kan du få bra med mört med fin kropp! För dom som säljer mört har kanske bara "normala" storlekar? Eller är det någon som säljer fläskmörtar?// Peter Team HP10

    SvaraRadera
  3. Det kan tyvärr vara svårt ibland att få tag i lite större mört. Det bästa är att tala om när man ringer till försäljarna att man vill ha de större individerna, för vissa mört försäljare släpper tillbaka dom för de tror att dessa vill ingen ha. Men tack för tipset HP 10, det går ju meta en liten stund till!
    // Mats.

    SvaraRadera
  4. Åk till odlarn å köp slembåge.

    SvaraRadera
  5. Va e de Mats gör på bilden ? Jag tror han tränar inför båtsäsongen med att sätta i bottenpluggen , haha //Peter

    SvaraRadera