Bloggintresserade

tisdag 12 juli 2011

Julafton,midsommar och natt trolling!

Så var dagen kommen, eller snarare kvällen. Enligt traditionen så far jag och Robban ut på Bergviken varje år för att trolla oss igenom natten. I fredags så tog vi min båt och for ut vid 19 tiden, inställda på gädda och gös.

Robban hade reserv kameran med sig eftersom den ordinarie var trasig. Den funkade "sådär", efter ett kort gav den också upp. Men min höll iallafall!

Typiskt nog så blåste det "bra nog" och blev ganska kyligt innan det var klart. På väg ut fick jag telefonsamtal av andra "fiskebröder" som sa att fisket hade varit trögt under dagen.

Lime grönt funkade som ni ser mycket bra!

Vi la oss först på en 7 meters linje efter det att vi såg flera ekon på det djupet. Både gädda och gös "klev på" med täta intervaller. Vi gick senare ut på 10 meter och fick genast större ekon men glesare med fisk, men båda arterna fortsatte ta våra wobblers.


Tyvärr så fick vi ingen större gös denna gång, men många i denna storlek.

Kvällens största! Bara för mig att lyfta på hatten.

Efter midnatt gick vi helt över på gös och testade olika ställen på sjön med varierat resultat. Överlag tyckte vi att fisket var trögt, men efter att tappat räkningen så var vi ganska nöjda endå. Men det var synd på vädret! Samtliga fiskar returnerades.

// Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar