Bloggintresserade

torsdag 12 juli 2012

Gädda igen!

Som ni ser så blir det en hel del gäddfiske för min del, man måste ju passa på mellan allt helvetes regnande. Ringde Robban och frågade om han var sugen på en sväng i går kväll, men det stog annat på schemat igår.

Flera mindre samt en gös på ca 2 synade båten denna regn fria kväll.


Det ser inte ut att bli någon sväng till fjällen med svågrarna Stewing i år tyvärr, så det lär bli en hel del gäddfiske även framöver. Men nästa sväng ska jag lura med mig Håkan, men då blir det inte Bergviken!

//Mats

7 kommentarer:

  1. Nu får du bestämma dej ! Var det 1 gös eller ca 2 , :) ! En vecka kvar till semestern för mej ! Mmmmmm sen blir det öl och varmare väder . Ha det så mysigt i sommar !Peter//LJUSNE JPM

    SvaraRadera
  2. Tack, men du har inte missat något den här veckan, om du inte har aktier i Fortum förstås! Sommar´n kommer till veckan sägs det.

    // Mats

    SvaraRadera
  3. Till Anonym:

    Jag fiskar i mitt hemma vatten Bergviken i Hälsingaland. Närmast tätort är Bergvik samt Vannsätter med egna båthammnar med fina isättnings ramper. Sjön är rik på gädda, abborre och gös, men årligen fångas fina öringar på trolling. Det problematiska med sjön är att den delas mellan 3 st FVO. Söderala, Bergvik samt Hanebo/Segersta. Ta reda på villket område du skall fiska på och dess regler innan fiskekort löses. Och en ska till: Limit your kill!

    Till anonym som vet om sjön:
    Mer detaljer ges ej! : )

    // Mats

    SvaraRadera
  4. Ok, jag ska vara mer tydlig :) Jag är mer ingående nyfiken på var ni fiskar, jag rör mej i samma vatten men är ny i området och söker större fångster :)

    Nu vet jag att vi alla har våra "egna" ställen men jag vet även som inbiten sportfiskare med hjärta för gäddan att man kan dela med sej av vissa områden.
    All fisk jag fiskar simmar tillbaka efter en träff med kamera och vågen, finns inget bättre än att se en rejäl madame simma ner i djupet igen :)

    Lite varför jag frågar är för jag har aldrig fått en gös, inte ens sett en gös :)

    //Anonym :)

    SvaraRadera
  5. Själv klart kan jag vara mer tydlig! De flesta fiskar tar jag mellan ovanstående båthammnar (håll utsikt efter en vit/gul flipper 450). Det gör jag dels för att det är nära (jag sjösätter alltid i Vannsätter), men det är även ett intressant område av Bergviken med "draget" av Ljusnan.

    Flera fiskar tar jag på djupriggen nu när vattnet börjar bli varmt, och då brukar jag alltid få gös även fast jag kör med wobbler som är + 20 cm. Kör jag med mindre grejer får jag mer gös än gädda (på djupriggen). Men det finns många intressanta ställen, Djupkanterna runt Hästtäcket, Skogvikens södra land, Lynäs viken m.m. m.m. Ett tips: fiska inte grundare än 6 meter under Juli och augusti.

    Hoppas jag varit mer tydlig. Skitfiske på dig!

    //Mats

    SvaraRadera
  6. Tack så mkt! Som jag även trodde att du/ni får flest på djuprigg..

    Jag ska lokalisera dessa platser och börja utforska lite närmare, ska bli väldigt kul då det verkar finnas mkt fina gäddvatten runt om i dessa skogar :)

    Sen har jag aldrig gillat att vara anonym :)

    David Jönsson heter jag och är bosatt i Ljusne, kommer från Sveg.
    26 år och har fiskat i 23 :)

    Tackar och bockar för tipsen, kommer troligen stöta på varandra på sjön hoppas jag! Tills dess så hoppas jag vi får släppa tillbaka dom finaste bitarna :)

    //Nils Åke David Jönsson //Ljusne

    SvaraRadera