Bloggintresserade

söndag 22 november 2009

Sista färden.


Normalt har ismetar premiären varit avklarad i helgen, men vädrets makter ville annat. Med Håkan i Florida och min båt i vinterförvar fanns inget annat att göra: ringa en vän! Telefonsamtalet gick till Robban i "Team Tröja". Ärkereval visst, men en "fiskebroder" att lita på när en vän vill fiska. Föresten! 2008 års tävling på Galven vanns av just Robban och mig efter att våra team kamrater haft förhinder.

Marmen hade levererat dåligt på lördagen för Robert, så vi bestämde oss snabbt att prova något helt nytt. Resan gick till en av våra ofiskade pärlor i området.
Efter en komplicerad sjösättning med utstakning med stör igenom ett igenisat vassbälte vissade det sig att sjön inte var djupare än 3 meter. Med 3 paravaner var, började prestigemötet med stort P.





Prestige kampen har börjat!


Tyvärr lös "storfan" med sin frånvaro, men dom små nappade under hela dagen.



Med en 5-2 ledning till mig i halvtid började Robban med en storartad upphämtning.
Innan dagen var slut hade vi fått 17st. Inte stora, men ändå en värdemätare för dagen!
Okey, om ni måste veta slutade resultatet med en seger för Robban med 10-7. Grattis broder!

Naturligtvis returnerades all fisk snabbt och effektivt.

Detta var sista färden för mig i år. Nästa gång blir det med ismetarspöna!

Föresten,sa jag att det var 1 grad i vattnet, burrr! /Team Röd//Mats.

4 kommentarer:

  1. Jag ser att formen håller i sej för era team :) ! Men va fan är det för skit ni har på spöna , är det dragen i bild så blir jag förskräckt :) ! Det enda vettiga jag kan se på bilderna är en jävligt snygg rulle på bilden till vänster , hehe ! Skitfiske på er i vinter // De grönas värsta mardröm !!!

    SvaraRadera
  2. Dagens resa var en ren chansning när det gällde val av sjö. Som sagt, vi ville prova något nytt. Den höll inte måttet,och det tar jag på mig.Den får ej någon ny chans.:( Dragen på bilden tillhör "Tröja". :) Sist men inte minst, din rulle finns ej med på bild och den hade inte räddat dagen på snipsjön! :)
    /Team Röd//Mats

    SvaraRadera
  3. Haha ja då har vi ju förklaringen . Kör med min rulle så ska du se att det ordnar sej :) !//Peter

    SvaraRadera
  4. Eller fiska med kompisen som nu halsar fran Orlando! Svagt Mats att inte visa vlika som regerar. Men du korde val med de beten vi redan ratat eller hur?
    Har 20-25 grader varmt och allt ar bra over here//Hakan

    SvaraRadera