Bloggintresserade

lördag 12 juni 2010

Härligt väder på Marmen


Vid 9-tiden i går kväll ringde Myggan i LightLake som hade fått nys om att det vankades fiske som i dag och undrade om vi skulle köra ett pass ihop. Eftersom Mats hade vett att stanna hemma denna regndrypande dag bestämde vi att träffas vid båtklubben i Marma vid 7-tiden och så blev det.
I hällande regn begav vi oss ut.
Trots att vi hade tak över huvudet när vi ville så kunde jag efter hemkomsten vrida ur ett par genomvåta strumpor, trots goretex-kängorna.

Fisket var under dagen trögt och men en handfull gäddor och nån gös fick syna Myggans båtbotten innan allihop returnerades.
En av gäddorna jag drillade kändes rätt fin ända tills den tillslut dök upp bakom båten med wobblern mitt på magen.
Passade på att testa en del beten som inte platsat i start uppsättningen och fick ett par bra besked. Bland annat testade jag en kopia på Grandma/Jake vid namn pikemadam som gäddorna verkade gilla.

Vill även glädja JPM-Peter med att säga att det finns en hel del stock fortfarande i Marmen. Körde bort 3 wobblers denna dag.

//Håkan

3 kommentarer:

  1. Haha. Sitter på sågen nu och kollar på gamla foton över stockhanteringen på sjön. Ett under att man klarar sig så pass bra ändå. /martin team tybling

    SvaraRadera
  2. Stock! då haru fiska fö grunt ele fö jupt

    SvaraRadera
  3. jag tror röd försöker desperat hitta ett team att slå sej ihop med . Först HMK och nu LLT .

    SvaraRadera