Bloggintresserade

fredag 11 juni 2010

Nostalgi tripp.

Båtlös och fiske sugen, då är det bra med många och förstående fiske kamrater. En av mina bästa vänner Magnus Wiklund ringde mig och frågade om jag var sugen på en liten gös sväng på Florsjön.

Gissa!

För 10 -15 års sedan var Florsjön ett välbesökt gös vatten av mig och mina vänner, men med tiden så har det varit glesare med besök dit.

Vi la i Magnus Lider på stranden vid vatten skidklubben vid 21.30 tiden efter att ha inköpt dagkort och en choklad bit till kaffet på Mokorsets Preem mack. Ljudlöst for vi fram i skymning med el motor släpandes en varsin wobbler.

Några Gäddor fick bryta ytan den kvällen, men givetvis returnerades dessa. Gösen var inte riktigt på jakt denna kväll, försiktiga hugg och känningar var det som gällde. En mat gös spades denna riktigt kalla kväll. Efter att gett oss vid 2 tiden vissade kvicksilvret 4 grader, vi frös som hundar när vi tog upp båten för kvällen.

Till historien hör det roliga att vi hade förstklassig underhållning hela kvällen. Mo sonen och anfallare i Djurgårdens if Johan Oremo gifte sig i föräldrarhemmet denna dag. Ett stort partytält hade rest vi stranden för de sena festligheterna Liveband och allsång stog på programmet. Hade min sambo ringt, hade det varit svårt att förklara att vi inte var på krogen , utan att vi fiskade gös på Florsjön.

Till historien hör också det tråkiga att ett gäng ungdomar hade en fest på den gamla flygkajen vid Mo. Ett 30 tal tonåringar hade samlats och gjort en stor eld eftersom kvällen var kall. När vi var på väg tillbaka till vår strand för kvällen gick vi mot vinden från deras festplats. Ett 20 tal öl/ciderburkar och ett 10 öl/cider flaskor hade kastas i sjön och låg och flöt i vattnet.

Hur faaan tänker man då?!!

Tråkigt slut på en annars mycket trevlig kväll.

// Mats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar