Bloggintresserade

tisdag 16 augusti 2011

Stoppa pressarna!

I fredags, för nästan 2 veckor sedan ringde det en kille från Hälsinge Kuriren. Han presenterade som Calle och frågade om det var Mats Eriksson han talade med, trolling fiskaren i Team Röd. Efter ett snabbt ja så frågade Calle om han fick göra ett fiske reportage med mig om just trolling fiske. Det skulle ingå i en rad reportage om olika fiske metoder som vissats i tidningen i sommar.

Han ringde mig mitt i bestyren med att packa allt i för morgondagens flugfiske resa till Kvissle. Jag ringde Håkan snabbt och bestämde, Marmen och hans båt.

- Men det är klart vi ställer upp på det!
- Bra, då kör vi om en vecka, fredag kl 09.00 på Marmen!

Efter en hård flugfiske resa, när man vänder dygnet helt kom jag hem på torsdagen till min sambos grabbs 20 års "kalas". Kl 18.00 rullade jag in på gården tillsammans med all släkt och vänner. Fiske "mätt" var det bara att packa upp och sen packa in nya spön igen.

Jag var trött som en gris när klockan ringde 07.45 var det bara att masa sig till Marmens båtklubb och en väntande Håkan. Prick kl 09.00 kom så reporter Calle och fotograf Anton.

Kuriren grabbarna njöt i fin vädret, - imponerade Team arbete!, hördes någon säga.

Tyvärr fick vi ingen av grabbarna drilla under den korta turen, efter att ha släppt av dom på land så åkte vi ut igen och då blev det drilla av. 5 gäddor samt en gös blev det till slut.

Kuriren blev informerad om LPR 2 på Marmen och sa att de var mycket intresserad att komma. Då kanske fler team vill vara med på bild, jag tänkte mest på ett. Det var då det slog mig:

- Varför gjorde ni inte reportage med ett av de riktigt kustnära teamen?

- Finns det sådana?, sa dom. De har vi aldrig hört tala som!

- Jag förstår det!, sa jag med solen lysande i ansiktet.

Ps. Kuriren sålde slut på alla lös numren innan det ljusnade, rekord i år!

// Mats. 2 v. kvar!









1 kommentar:

  1. Ni hade varit ärligare om ni lagt in bilden inne i tidningen där sanningen stog :Ingen lycka med att trolla fram storfiskarna :)
    Att kuriren inte känner till något riktigt kustteam säger väl det mesta om reportrarna i denna blaska som hade 2 helsidor om regnbåge och kallade dom för laxöring och att rekordet låg upp emot 50 kg , haha :)Annars var det ett trevligt reportage (om att åka båt)!//Konstapel Nilsson

    SvaraRadera